چکیده
این مقاله به بررسی عناصر کلیدی و مفروضات واقع در گراندد تئوری در تحقیق و عمل بر آموزش دانشگاهی می باشد مخاطب اصلی این مقاله دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آن دسته از محققانی است که عملا درگیر انجام تجزیه و تحلیل گراندد تئوری می باشند و نیز اشخاصی که از متد یا روش برای حل و فصل مسائل و موضوعات آموزش دانشگاهی استفاده می کنند می باشد و منطق و فلسفه فراسوی این تحقیق در بررسی جامع تاریخچه و ادبیات مرتبط با تجارب دست اول در این متد می باشد که باید بعنوان محل و نکته بحث و تبادل نظر انتقادی در خصوص شیوه و عملی است که نشانگر اجرای گراندد تئوری در آن حوزه باشد .در مقاله حاضر مسائل اصلی مورد بحث گلیزر و استراوس شناسائی شده و بعنوان منبع اصلی برای توسعه و بدست آوردن معیارهای اصلی در نقد و بررسی گراندد تئوری در آموزش دانشگاهی و پیشنهادات بعدی در خصوص کاربرد این نظریه خواهد آمد . استدلال این مقاله حول این محور است که مدرسان دانشگاهی می توانند از درک کامل زوایای این بحث بسیار بهره مند شوند و سهمی در تلاشهای دیگر نظریه پردازان گراندد تئوری با انتخابهای که در طول فرایند تحقیق انجام می دهند از خود نشان دهند .
بینش ارتباطی و کنش اجتماعی (مناسبات ارتباطی نهاد روحانیت و دانشگاه)
گراندد ,تئوری ,دانشگاهی ,اصلی ,مقاله ,تحقیق ,گراندد تئوری ,آموزش دانشگاهی ,تئوری در ,است که ,می باشد
درباره این سایت